Wednesday, March 14, 2012

Melaka-Last part

Sambungan dari ENTRY INI..


Assalamualaikum & Salam ceria semua


Jika anda berkunjung ke Melaka, jangan lupa untuk melawat Menara Taming Sari. dengan ketinggian 110 meter dan boleh memuatkan 66 penumpang dalam satu masa anda boleh melihat sekitar pemandangan Melaka..Rasanya menara ini akan berputar lebih kurang 7 minit. bagi memudahkan melihat pemandangan dari atas anda boleh menyewa teropong khas yang disediakan dengan harga RM 5.00 satu teropong..


so bila kami dapat ke Melaka tempoh hari kami pun cubalah naik..perasaan pertama yang muncul gayattttt...adoiii

posing dulu dengan teropong yang disewa

ewahhh ewahhh tak sabar Amira


phewittt teropong sape tu Amira?ntah apalah yang dinampaknya..hehee

pemandangan bandar Melaka dari sudut atas
bandar Melaka yang semakin pesat membangun
boleh nampak sungai Melaka
Dataran pahlawan..next tempat yang kami akan terjah
hoho muka relax jer tapi dalam hati gabra sebab omak gayat..

Lepas turun dari Menara Taming Sari kami terjah pulak Dataran Pahlawan. Tak beli apa-apa pun, sekadar pusing-pusing cuci mata saje..bermacam-macam barang yang dijual..kebanyakan kedai jual barang yang sama, kena pandai pilih la kalau nak beli..yang penting duit kena berkepok dalam wallet..hehee



Amira dah penat, malas nak jalan maka ayah la kena dukung, sib baik ayah kuat..wahaha


Sebelum balik KL kami isi perut dulu..huhu lapar kan bila dah berjalan penat-penat..disebabkan haritu  Mas dan suaminya tak sempat nak merasa seafood Umbai-umbai jadi kami decide nak makan kat sana..kiranya hilanglah kempunan diorang..kekeke..Cuma kali ni bukan makan kat deretan gerai haritu, kitorang beralih makan di tepi laut pulak..

Amira dan ayah sibuk tiup belon pulak dah
seronok betul tengok diorang main, masa ni saya dah tak larat sebab perut dah masuk angin
lambat makan..

Saya dan Mas
Mas dan suaminya
antara menu yang dipilih
sotong masak pedas

ketam black pepper


Lepas habis makan masing-masing berpisah menuju destinasi masing-masing..balik rumahhhh..huhu..sangat kepenatan sebab dalam masa dua hari banyak tempat pergi..esoknya bangun pagi masing-masing confius tengok muka merah padam macam udang kena bakar..hihihi ...ambil masa juga la muka nak kembali sediakala..haishh ingatkan cuaca tak panas masa pergi rupa2nya terik juga, patutlah Amira meragam je..Apapun sangat hepi dengan percutian yang tak dirancang nie..


17 comments:

~diAhOntHeblOg~ said... [Reply to comment]

wah..berani ye berdiri tepi tu amik gamba..sy gayat..hehe

LiNda said... [Reply to comment]

da lame x gi melaka..mesti dah makin best. Awk..terlirnye linda tengok seafood tu..huwaaa..sedapnye

LYAfrina said... [Reply to comment]

SERONOKNYA...
kemain enjoy mira main belon buih tu... wah..makanan myelerakan..essepcially ketam tu..

**sue.. awk cntik la..mata tu..mcm ank patung..kiut sgt2

Saya Disini said... [Reply to comment]

wah..bestnye tngk gmbo die..xpenah lgi p melaka..

fieda said... [Reply to comment]

syoknya..jalan2...pastu makan2...

izan mama mia said... [Reply to comment]

waaaa...bestnyer..tak sabar nak bercuti ke Melaka gak nnt....tq sue bagi info...tak gayat ker sue...

Mama Ema said... [Reply to comment]

dah dua kali pergi Melaka..tapi tak pernah nak naik menarai Taming Sari ini...

eB ezrin said... [Reply to comment]

eB x leh naek. hu3

sue zainun said... [Reply to comment]

@~diAhOntHeblOg~
eksyen je lebih tu..terketar2 gak nak tangkap gambar..hihi

sue zainun said... [Reply to comment]

@LiNda hehe dinner nanti makan la seafood..:)

sue zainun said... [Reply to comment]

@LYAfrina peminat ketam ek?
**mmm ye ke..Lya pun cantik..suka tengok senyuman Lya..penuh seribu makna..:)

sue zainun said... [Reply to comment]

@Saya Disini best walau xdirancang..packing2 barang terus vroommm pegi..haha tapi penat woo...

sue zainun said... [Reply to comment]

@fieda kena makan k.fieda nanti lapor..kena ganti lemak yang ilang hehe

sue zainun said... [Reply to comment]

@Mama Ema mmm nampak xmenarik ke?:)

sue zainun said... [Reply to comment]

@eB ezrineB gayat ke? xpe eB leh gi tempat lain yg best2 gak..

|| NaFiRaa || said... [Reply to comment]

teringinnye nak gi melaka.. huhuhu

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

sy yg tgk pun tumpang gayat..sbb saya pun gayat..hahhahha

ketam tu nmpk sedap lah pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...