Tuesday, March 13, 2012

Pembantu kecil

Assalamualaikum & Salam ceria..

topik saya harini berkaitan dengan pembantu rumah
anda ada pembantu rumah?
siapa yang membantu membuat kerja rumah?
suami?anak?
hehehe
 sekarang ni saya dah ada pembantu
bila nak buat kerja rumah pembantu siap sedia menolong
bukan pembantu biasa tapi pembantu cilik

siapa dia?

ini orangnya..

pembantu cilik Nur Dina Amira

bila si ibu sibuk di dapur basuh pinggan dialah yang tolong simpankan pinggan
bila ibu sidai baju dialah tukang hulurnya
sama jugak bila nak angkat kain di ampaian
ibu hulur di muka pintu, dialah menggendong baju-baju sambil terhuyung hayang
 tak nampak jalan sebab gumpalan baju tutup muka, terus simpan dalam bakul di bilik..

bila si ibu balik menyopping barang dapur
 dialah tolong tarik beras 5kg dr pintu umah ke dapur
uuhhh ehhh keluar dari mulutnya sebab berat
tapi masih nak tarik juga tu sampailah berjaya ke dapur
yang ibunya hanya mampu terlopong mulut tengok telatah anak

sama juga bila saya memasak dan memotong sayur, ayam atau bawang
sayur yang saya potong tu akan dikutip satu-satu dari papan pemotong
dan dimasukkan dalam tapis untuk dibasuh..
kadang-kadang sampai berair mata tahan pedih bau bawang hihihi

bila dah selesai semua tugas-tugas bantu ibu dia akan tersengih-sengih sambil tepuk tangan
konon-kononnya bangga la mengcompletekan tugas walau.......

ada baju yang berterabur sepanjang jalan nak masuk ke bilik..
walau pinggan yang disimpan tunggang langgang..
walau beras yang ditarik tu terdampar di tengah-tengah dapur..
walau sayur yang dikutip tu hancur diramas-ramasnya..
wahahahha
alaaaaahaii anak ibu..

takpelah sayang..janji busyuk basyam ibu ringan tulang..
tapi takmolah kecil-kecil je rajin
besar pun kenalah rajin juga ye..


love u so muchhh baby
cinta hati ibu, sayang ibu, busyuk basyam ibu
mmuahhh


** sangat geraaam gerammm gerammm dengan ini budak wooo..nak gigit tak boleh sebab nanti ibu plak kena gigit balik, nak cubit pon sama gak last2 ibu yang kena..yang boleh hanya peluk cium je itupon kadang-kadang berhempas pulas..Amira agak garang orangnya dan kuat membebel..bila dia membebel huh! macam orang dewasa bebelll..sabar jelah omak nih :)

15 comments:

LYAfrina said... [Reply to comment]

kalo pembantu ni..slalu mbuatkan hati kt terhiburkan.. lucu pon ada kdg2

Cik FaRiZaM said... [Reply to comment]

comey nye dina......:)

|| NaFiRaa || said... [Reply to comment]

hehehe..untie pon geram tengok dina.. :)

LiNda said... [Reply to comment]

hehe..bagusla kecik2 dah rajin. anak sue comei la..hihi, rase nak gomol2 jer..:)

Saya Disini said... [Reply to comment]

harap2 besar nnti bertambah rajin..hihi

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

hahhahaha lbh kurg alisha la jugak.. tp alisha xdalah tarik beras.. xlarat..hihii

btw, sape fatin nabila ek?.. saya xkenaila.. adussss hihii

Falsya said... [Reply to comment]

aloh aloh pandainye pembantu umah nie...comel jer...;)

eB ezrin said... [Reply to comment]

tgh rajin tuh biorkan... bgs . hik3

littlehumblelynn said... [Reply to comment]

semoga besar nanti rajin2 tolong mama yek..

anak no 2 rajin sikit dr yang sulung..sabor jelah :(

Lynn Hamzah said... [Reply to comment]

dah boleh diharap dah...bagus la...

izan mama mia said... [Reply to comment]

sama cam mia laa...suka menolong akhirnya kita yang kena buat kerja 2 kali..ish..terer tu tarik beras 5kg...hehehe..harap anak dara kita rajin sampai besar... :)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply to comment]

sama la mcm zaquan
mmg ringan tulang nak mmbantu bila kita tgh sibuk wat keje dia sama dtg menyibuk kata nak tolong..

Zie said... [Reply to comment]

emm anak2 memang pembantu yg setia..

FIFIEY LYCHEE MARATION said... [Reply to comment]

alololo, manjanya baby!:))

fieda said... [Reply to comment]

untung kan ada pembantu ni..kak fieda pun gitu jgk kalau kita sibuk kt dapur ada jer anak dara tu menjenguk..bila mintak tlg laju jer..mmg beruntung..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...