Monday, March 12, 2012

Adik Nurul Nadhirah disahkan meninggal dunia

Al-fatihah
Adik Nurul Nadhirah (Dirang) disahkan meninggal dunia apabila sekujur mayat rentung dibakar
yang ditemui khamis lalu disahkan mayat arwah melalui bukti DNA yang diproses makmal forensik...
takziah untuk keluarga arwah Dirang.

bukan untuk menunding jari pada sesiapa tetapi lebih kepada peringatan diri sendiri supaya
lebih memerhatikan dan tidak alpa tentang anak-anak yang tidak mengerti bahaya dunia
yang dihadapi sekarang..seelok-eloknya setiap kanak-kanak harus sentiasa ditemani orang dewasa di sisi ..masyarakat juga harus mengambil berat dan tidak mengamalkan sikap "tidak ingin ambil tahu"..buka mata seluas-luasnya, pasang telinga jika ianya untuk kebaikan

**Dunia semakin kejam?tidak!isi perut dunia yang semakin kejam, tidak berhati perut, tidak mengambil kira dosa dan pahala,tidak mengenal kasih sayang, tidak memahami anak kecil  yang ingin melihat dunia indah yang terbentang untuk mereka..anak kecil itu tidak memahami apa-apa..semoga syurga menantimu di sana..marilah kita sama-sama sedekahkan A-fatihah..


12 comments:

Tihara said... [Reply to comment]

sape yg sanggup buat camtu yea...mcm binatang...

~diAhOntHeblOg~ said... [Reply to comment]

Sedih la baca..smpai nye hati manusia zaman skang...

fieda said... [Reply to comment]

sifat manusia telah bertukar menjadi binatang..makin lama makin menjadi jadi betul jenayah trhdap kanak2..

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

sedih sungguhlah rasa.. sampai hati kan...

LYAfrina said... [Reply to comment]

al-fatihah... sedih sgt2..knp ada manusia kejam ni..

wardah @ fie shah said... [Reply to comment]

al-fatihah..orang gila dan takde agama je sanggup buat macam ni...

LiNdaBlogshop said... [Reply to comment]

kejam kan manusia sekarang...
jom melawat kingblogshop.blogspot.com

::NureeN:: said... [Reply to comment]

Al-Fatihah...
ituew la dgr kat radio pagi td.. cian kan.. betol2 manusia skrg semakin kejam.. apa nk jd

Mama Iddin & Irdina said... [Reply to comment]

sedih kan.moga2 pembunuh tu dapat ditangkap.sebagai peringatan kita sbg ibu semoga tidak alpa dan leka.ambik kisah ni jadi pengajaran kerana sape kita nak menuding jari pada si ibu, si ibu sudah mendapat hukumannya.perginya anak tidak kembali lagi.

Ila said... [Reply to comment]

pengajaran yg cukup pedih utk ibu nadirah terima dari kealpaan dia...semoga dia tabah menghadapinya

|| NaFiRaa || said... [Reply to comment]

Al-fatihah...
sedih sgt dengar berita kematian adik dirang malam tadi.. kejamnye pembunuh tuh~

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply to comment]

Al Fatihah!
mmg sedey sgt bila dapat tau kisah dirang yg akhirnya dijumpai meninggal dunia dan rentung terbakar..
mmg kejam sgt mereka yg melakukan perbuatan ini..

btol tu peringatan buat kita supaya sentiasa waspada & jgn alpa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...