Thursday, February 16, 2012

Melaka part 2

                    Sambung balik cerita kami di Melaka. Sebenarnya masa tengah menunggu hidangan sampai, Amira sibuk bermain..bermain apa?hihihi..ni dia haaa...Di hujung kiri dan kanan gerai makan ini ada orang jual bermacam-macam permainan untuk budak-budak termasuk la pedang mainan ini..banyak sangat tau tapi tak sempat nak snap gambar..sayang betul..regenya tak taulah pulak berapa..hihihi..
                   Tapi ini bukan sebarang pedang..pedang nie leh keluarkan belon..hehehe..Suka sangat lah anak ibu sorang nih..ibu dan ayah sibuk makan, dia sibuk main..Hmmm lambat jugak makanan yang diorder nak sampai..Bila sampai satu je hidangan ibu terus ngap dulu sorang-sorang..Tengoklah Amira tu, kemain hepi tiup belon..




                  Apa yang bestnya di sini, kita boleh pilih sendiri seafood yang dimahukan dan cara masakan yang kita nak. Kalau rasa tak cukup bolehlah pilih yang besar-besar..hehehe. Semua ikan/sotong/kerang dan ketam yang ada segar-segar belaka. Antara menu masakan yang kami makan malam tersebut ialah :


ketam black pepper 
( owner gerai suggest, tapi saya tak berapa suka, 
rasanya kalau masak sambal mesti lagi terangkat)




siakap bakar


siakap stim





kupang sweet sour


kailan ikan masin




sotong goreng tepung


                        Rege semua makanan lupa pulak nak tanya suami..hohoho yang saya tau makan jer..kalau bab bayo serah kat inchik suami..:p
              Yang kelakarnya family sebelah kami asyik pandang jer, mana taknya yang makannya dua orang jer, tapi yang diorder macam 4 orang makan..hehehe..Amaklumlah bila perut lapar macam-macamlah teringin. Tu pun rasa cam sikit jer..kekekeke..
                   Tak dapat nak melepak lama-lama sebab orang makin ramai datang, kasihan pulak diorang takde tempat duduk. Amira pun dah mengantuk sangat, siang harinya waktu di hotel tak mahu tidur...kan dah ngantuk..
                   Sebelum balik hotel, tetiba en suami dapat panggilan dari seseorang..panggilan siapa pulak tu ye?Kemana pulak destinasi kami selepas ini?..hurmmm..nantikan..
                 


**Thanks singgah sini, love u all..take care yer..

6 comments:

Pn. Sheila@CC said... [Reply to comment]

besttnyer lauk pauk tu... tgk terus telan air liur... huhu

Tihara said... [Reply to comment]

kusyuk nya dia dpt mainan..sedap2 nye makanan..terlior ni :)

Salina@IbuAqil said... [Reply to comment]

Laporrrr!!
Sayer laporrrrr!!!

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

a'aa betoi tu.. mmg byk betoi lauk order.. ikn 2 ekor..hihii

Deqna said... [Reply to comment]

gulp.. byk nya makanan... lapar lah.. tadi makan mcchicken seketul jer.. rasa tak berapa kenyang lah..:P

Nava.K said... [Reply to comment]

Melaka is a food heaven and I see all the wonderful food you have enjoyed here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...