Monday, February 13, 2012

Balik kampung 2

                     Kebiasaannya bila balik kampung kami mesti akan singgah rumah kedua-dua orang tua. Alang-alang dah satu negeri dan jarak perjalanan antara satu sama yang lain juga tak jauh.. Jikalau balik sebuah rumah rasa tak sedap hati pulak. Atuk dan opah mesti akan tertanya-tanya cucunya. Cuti raya cina lepas selepas balik Beruas 2 hari, kami bertolak pula ke Bagan Dato untuk habiskan baki cuti 2 hari yang masih ada.
                     

                      Dalam perjalanan..suka sangat tengok pemandangan sawah nie. Berangan-angan nak dirikan sebuah pondok di tengah-tengah sawah. kalau stress-stress boleh datang berehat..hehehe..angan-angan jelah puan sue oi..


Perkara wajib yang kami buat jika balik kampung, makan sup dan sate serta berkunjung ke jeti. Masa nih air pasang, tak berani nak bergambar ke hujung..hehe..takut omak..:p
(kat jeti ni jugak ramai yang memancing, pemandangannya sedikit kotor so takde mood nak tangkap gambar lebih-lebih..)





                    Sebelum balik Amira bergambar dengan sepupu barunya Afiq..Layankan gambar-gambar mereka bila nampak kamera dihala..Bila letak sebelah menyebelah memanglah ok jer tapi bila jer saya pegang si comel Afiq nih, Amira pun mulalah dok wat muka sambil mengendeng-ngedeng sama dengan saya nak duduk atas riba...hehehe jealous rupanya anak ibu..camne nak adik nih..hehehe.












TUMPANG AURA..HEHEHE..







14 comments:

|| NaFiRaa || said... [Reply to comment]

canteknye gambar permandangan sawah tuh.. sue yang snap ke??

mama maman said... [Reply to comment]

cantik pemandangan...:)

Salina@IbuAqil said... [Reply to comment]

amboi bestnya...
;)
cantek sawah tu dear..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply to comment]

wah cantik pic sawah padi tu...

heheh..moga sampai auranya pada sue..:)

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

huhuu... saya takut tgk jeti sue bergambar tu.. bkn pe, saya ni jenis gayat sikit.. lbh2 lg air cam gitu kat bawah... dahla saya xreti berenang..hihii

LYAfrina said... [Reply to comment]

comelnyer view sawah padi.. lya teringin sgt nk jejak kaki kat saah padi... msti tenang sgt..sbb pnuh dgn kehijauan..

amboii..comelnya amira.. mcm bos je gaya dia..

lovely said... [Reply to comment]

salam.... cantiknya pemandangan sawah padi tu.. suka sangat.

~diAhOntHeblOg~ said... [Reply to comment]

hehe..xleh ade adik dulu..kang kena wrestling ngn kakak..hehehe

Cho Zila said... [Reply to comment]

jeti kat manatu yerk.. cantik gak.. tp awatler kotor bagai dikatakan tu... rugilerkan...

mamaNoriz said... [Reply to comment]

ewah, pasni terlekat lah aura tu...hehe

insyaAllah

Cute Mum said... [Reply to comment]

dania pon jeles gak kalo kami pegang baby lain..
hope dapatlah aura tue..
boleh tambah ahli keluarga lagi..

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

comelnya afiq..kulit gebu gebas!

* terus terasa mabuk laut tgk sue bgmbr kt jmbtn tu..haihh

eB ezrin said... [Reply to comment]

canteknyer sawah tuh sue... kat maner eh?

wan nurul hezrina said... [Reply to comment]

mmg lawa gmbr..tp kt jmbtn tue agak kekok lak..tkt sbnrnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...