Tuesday, February 21, 2012

Alhamdulillah

Alhamdulillah
berkat pandangan kawan-kawan Amira dah mula makan banyak
caranya?
saya masak mihun sup, mee goreng, mee sup untuk Amira
rupanya Amira suka yang bersup nih daripada nasi
sebelum ni saya memang masak mee atau mihun sup tapi waktu petang jelah
tapi jarang jugak sebab kami biasanya keluar hari minggu
sekarang nih pagi pun saya masak sup jugak..
tengahari jer saya masakkan nasi
itupun boleh nampak perbezaannya
kalau nasi tu sepinggan belum tentu habis tapi mihun tu semangkuk boleh tambah lagi tau..
hehehe

cerita pasal sup nih, barulah teringat masa mengandungkan Amira 3 tahun lepas
saya memang suka mihun, mee sup berbanding nasi
untuk 3 bulan pertama memang tak boleh sentuh nasi
makan sikit jer pun mesti muntahkan balik
huhuhu patutlah kan..

Lepas ni target saya nak bagi Amira suka makan nasi pulak
mungkin agak sukar sedikit
tapi tak mustahil kan..
hehe lagipun masa diorang masih kecil nilah
kita perlu perkenalkan makanan yang berkhasiat pada anak
kalau tak biasa makan nanti dah besar cerewet pulak bab makan
haisshhh susah tu

**nak bagi Amira gebu gebas sikit baru comel..hihihihi...





9 comments:

mama maman said... [Reply to comment]

mmg besh kalu anak kita nih jenis gebu... sedap peluk.. hehehe

Mamamya said... [Reply to comment]

anak2 kat umah ni pun suka makan semua jenis mi termasuk laksa...semua jenis sup & juga kurang makan nasi kecuali klu bagi lauk telo grg..tp x kan setiap hari nak makan telo kan...dah le semuanya chubby2.. :)

lia said... [Reply to comment]

cer try spaghetti lak... sbb anak cousin xmkn nasi langsung, spaghetti ok lak bile d perkenalkan...

Ibu Darwisy said... [Reply to comment]

darwisy pun same, suka mee, mihun n bersup² gini..lagi² kalo ade telur..kekdg telur pun sy buat sup..xpe mee, mihun pun boleh kenyangkan dorg..caiyok²

Tihara said... [Reply to comment]

alhamdulillah, yg penting dia nak makan..buh kentang dgn carot sedap jugak tiba2 ter imagine ni. :)

|| NaFiRaa || said... [Reply to comment]

kalo My Anis.. dia suka sgt2 makan roti.. my anis tuh tengok jek kecik.. tapi kuat makan tuh~

fieda said... [Reply to comment]

alhamdulillah...ok la dia nak mkn..maira ni kurang mkn...ayik susu jer yg lebih..

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

alhamdulillah... baguslah tu.. alisha mmg kalu nasi dia kurg.. meratah lauk je lbh.. tp kalu buat mee goreng ke bihun greng ke.. (bkn nasi) bkn main byk makn :-)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply to comment]

asalkan anak kita ada selera utk makan, masih ok..

anak eija pulak jenis yg kuat makan nasi, dlm sehari wajib dapatkan nasi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...