Thursday, February 2, 2012

Aktiviti di Kampung

Bismillahirahmanirahim..
Khamis dah harini, cepat sangat masa berlalu kan
Semoga harini anda ceria selalu..


Dua minggu lepas kami balik kampung
Beruas, Perak
Hoho masa tu kan cuti sampai Selasa
Nak dok KL mesti keboringan, tak tau nak gi mana (almaklum ms tu gaji xmasuk lagi..sobsob)
Sabtu tengahari bertolak dari KL
lebih kurang pukul 12.30p.m gerak
Dan kitorang sampai ke Perak hampir pukul 6.00 petang
aduihhhhh
 kematu duduk dalam kereta
jammed giler jalan, ditambah pulak ada kemalangan masa tu
walau kemalangan tuh tak sebesar mana pon
tapi orang Malaysia kan prihatin
hohoho bila sampai area kemalangan tu semua dok jengok-jengok sambil drive slow-slow
sedangkan hapah pon takda, kereta pun dah ditunda pergi..
haiyaaaa

opsss tinggalkan cerita tersebut
berbalik pada cerita di kampung
tergambar keriangan di wajah anak ibu dapat hirup udara segar kampung


jom..layankan gambar jelah yek..


1st day@ Beruas (malam)
BERSAMA ADIK BONGSU SAYA (manja nih walau dah 16 tahun) huhu anak bongsu mesti manja ker?

EWAHHH PAKAI JER, XDE SUARA PON..HIHIHI

TUKANG POMEN LAPTOP PAKSU NYA..

Malam tu pulak entah kenapa Amira asyik nak berkepit dengan ayahnya sajer.
ALAHAI..SYIAN AYAHHH KENA BULI..HEHEHE

HOHO MARAH IBU SEBAB SNAP GAMBAR..HIHIHI.KACAU DAUN BETUL IBU..



2ND Day @Beruas
MASA UNTUK MAKAN BUAH-BUAHAN TEMPATAN

KELAKAR LAK TENGOK MUKA AYAH SENYUM CENGGITU..
AMIRA PON MAKAN JUGA MANGGIS TAPI SEULAS JER..AGAKNYA  RASA MASAM-MASAM MANIS
TU TAK DAPAT MENAMBAT SELERANYA..

YUMMYYY


                Manggis nih atok Mira kait di sekitar kawasan rumah saja. Sebelum nih ada pokok durian tapi isinya tak sedap. Tak lama lepas tu atok tebang dan tanam manggis pulak. Kalau nak makan durian terpaksalah membeli. Bukan takde ayah tanam semula tapi pokoknya kecil lagi..Makan masa bertahun lagilah nak berbuah.  

                  Hurmm siapa-siapa yang ada kebun tu mesti seronok kan...Masa saya kecil-kecil dulu saya suka panjat pokok manggis..Selalu jugaklah gedebuk jatuh..Tapi tak rasa apa pun waktu jatuh.Konon berlagak hero..hihihi..Dah ada anak nih teringin jugak nak panjat tapi en suami tak bagi ler pulak..Tak senonoh katanya..hehe jeles la tu saya bleh panjat pokok..

            Hari ketiga kami bergerak ke Bagan Dato. Melawat keluarga mertua saya pulak..Cerita di sana next entry sebab saya nak gi makan tengahari..lapooorrr..

**Malam tadi ayah Amira dah balik. Mood puteri ibu pun terus jadi baik..hehehe..Sabar jelah kan dengan karenah anak-anak nih..

21 comments:

Salina@IbuAqil said... [Reply to comment]

Uwaaaaaaaaaaaaa!!!
Nak manggis!!!
;)

|| NaFiRaa || said... [Reply to comment]

Sedapnye Manggis!!
lama x makan buah nih!!
susah nak carik kalo kt shah alam nih..huhuhuhu

♥ Elin ♥ said... [Reply to comment]

skg susahnak jumpe manggis..pokok ker menimbun..tp buah x der....naakkk!!!

mselim3 said... [Reply to comment]

akak ngan abang makan x pelawa pn..heheh gurau aje....
xper ...terima kasih aje...

pls: Bismillaah....

wardah @ fie shah said... [Reply to comment]

Ni yang seronok ada kampung ni dpt makan buah fresh.

sue zainun said... [Reply to comment]

@Salina@IbuAqiljommm ikut sue lik kg..ada lagi nih..:)

sue zainun said... [Reply to comment]

@|| NaFiRaa ||hehe yelah kan slalu nampak durian jer banyak jual..

sue zainun said... [Reply to comment]

@♥ Elin ♥ meh meh datang umah sue..

sue zainun said... [Reply to comment]

@mselim3hehe jemput2..ada lagi tu atas pokok :)

Ibu Darwisy said... [Reply to comment]

adeh...sodap eh manggis tu..kat kg sy pulak byk pokok rambutan jer.. kalo nak mkn manggis kene beli

sue zainun said... [Reply to comment]

@wardah @ fie shahmmm manis tau buahnya..marilah datang kalau nak tapi buah manggis jelah ada buah lain xder..:p

Mummy Chubby said... [Reply to comment]

ohoooo...jeles tgk manggis tu.hehehee

::NureeN:: said... [Reply to comment]

geramnya tgk isi manggis tue.. ellesya x brapa mkn ntah knapa..

lovely said... [Reply to comment]

sedapnya manggis... kecur air liur nie..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply to comment]

sedapnye buah manggis,
tgk isinya tu pun cantik..

dh lama x mkn buah maggis, dulu ada pokok depan umah mak eija, skrg pokok tu dh tua, x berbuah sgt dh, skrg ni lgsung x berbuah pun..huhu

~izan~ said... [Reply to comment]

manggis..jelesnya tgk..cantik plak tu isinya..

letihkan jalan dlm keadaan jem..nak2 sbb masyarakat "prihatin" kita ni hehe...

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

ya allah sedapnya manggisssssssss!

eB ezrin said... [Reply to comment]

mak haiiiiiiiiii, nasib la eB x preggy. kalo x. eB tuntut. ha ha ha.
family kami percayer, mkn manggis kulit baby cantek :)

betol la kan? eB stress giler kalo jam. sbb bknnyer drg nk tlg. nk tlg tgk jerk. huwaaaaaaaaaaaaa

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

wah bestnya.. sy suka sgt suasana kg.. dgn rumah kg nyer.. mmg best lh..hihii

Masya said... [Reply to comment]

terliurnya tgk manggis tu.. banyak btl yer...

Mak Su said... [Reply to comment]

bestnyer manggis! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...