Tuesday, January 31, 2012

Cinta Hati


                      Mood sayu harini tengok gambar Amira tidur sebab malam tadi ibu babab Amira sampai Amira nangis sedih. Mana taknya bila ayah takde Amira jadi tak tentu arah... Rindu pada ayah..(dah 3 hari ayah outstation)..Hoho bagi kain dengan baju ayah buat pegang-pegang konon-konon nak ilang rindu, tak jalan le plak cara tu...(haha anak ibu dah besar mana leh cara tu ye) Sampai di rumah semalam terus merengek-rengek, nangis tanpa ada punca...Bagi susu tak nak, ajak makan pun secubit jer makannya.. Main pun kurang, asyik nak sepahkan permainannya jer merata-rata pelusuk ruang tamu..Lastly ibu pasang DVD Upin & Ipin. Oklah jugak. Senyap sekejap..
                   Bila tiba masa untuk tidur (sebab dah lewat sangat hampir pukul 11.30malam) Amira nangis-nangis sambil hentak-hentakkan kaki. Sekali terterajang ibu ler pulak yang ada kat sebelah. Haaaaa anginlah ibunya sekejap. Kan dah kena babab ngan ibu. Menangis sedihlah pulak anak ibu. Walau ibu dah pujuk, cium Amira tapi leh dengar lagi tangisan sedihnya tu..tak lama kemudian barulah anak ibu tidur...Bila tengok balik muka anak yang sedang lena  ibu pulak rasa nak nangis.. Sedihnyaaa...tak patut pulak ibu marah Amira kan..Tapi ibu takdelah babab kuat pon, kat pampers je kenanya,alaa cam pukul-pukul manja tuh, mungkin sebab Amira tgh sedih ayahnya takde tu yang meraung tuh..Hurmmm.. 
                    Bangun pagi nih ibu layan Amira baik punye..hihihi..bagaikan puteri..Nasib baiklah tak merengek-rengek dah..hantar taska pun senyap jer siap lambai-lambai ibu lagi..


              
**Harini en suami balik dari outstation..Harap mood Amira ok malam nih..

16 comments:

::NureeN:: said... [Reply to comment]

sedih jgk bila baca n3 ari ni.. semlm pon ellesya kena babab jgk.. sbb merengek nk suruh taruk sirap bandung dlm botol susu.. x nak biasakan walaupon tue mmg faveret dia.. huhuu.. pas2 teriak la kena kan.. pujuk blk dh ok.. smpi terlena kat lengan nureen

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply to comment]

camtu la naluri kita sbg ibu kan, marah2 jugak, tp bila dh marah tu teringat balik ape yg kita dh buat kat anak kita, eija selalu gak berperasaan mcm ni, bila dh marah sgt smpai kita ternaik tgn kat anak kita, Zaquan mmg selalu kena marah , piat telinga ngan kena cubit, dh cubit kita akan tgk balik kesan cubit kat anak kita kan..sedey2 tp perlu jgk bg pengajaran kat anak kita.

eB ezrin said... [Reply to comment]

eB baran, biler tgh mrh tuh, cepat jerk sore tinggi, cepat jerk tgn naek, tp pastuh dok nanges sendiri. hu3

Cute Mum said... [Reply to comment]

heheh.. uyun sekarang dah jadi macam eb.. baran semacam.. sedihnya bila dah pukul anak nie.. :(

Mama2Q said... [Reply to comment]

saya pun selalu camtu, kdg2 teruk kena cubit my 1st doter ni..tp pastu bila dia meraung dan tanya, naper pukul kakak camtu, sakit la...sedih sgt dgr dia tanya camtu, pastu nangis dan minta maaf kat dia ...dia pun peluk2 la kita balik..sedih...nyesal pun ada, tp time marah tak ingat

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

sedih lak baca entry.. betoi tu, kalau kita dah marah ank mesti kita akn rasa nyesal kan.. bila ank tidur sedu sedan lg rasa sayu kan..

MYA EL QAYREENA AZRYAN said... [Reply to comment]

aloloooo sian amira...

nadia nur amalina said... [Reply to comment]

nadia pun kadang2 termarah qaseh.. :'( hmmmm... lepas tu menyesal n rse sedih bile tgok die tgh tido dalam buaian...

Mama Ema said... [Reply to comment]

pernah lakukan juga..bila perasaan marah tu dtg...anak pula jadi mangsa...bila anak tidur..perasaan menyesal menjelma

sue zainun said... [Reply to comment]

@::NureeN::haa tulah kan..anak2 nih lah penyeri hati kita..kdg2 kena marah jugak sekali sekala..

sue zainun said... [Reply to comment]

@Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY ye betul tu sebagai didikan jugak untuk diorang..

sue zainun said... [Reply to comment]

@eB ezrinhuhu sue pon..sue lagi garang dr en suami..hehe..kdg2 sebab kita penat juga,tu yg jd xsengaja..

sue zainun said... [Reply to comment]

@Cute Mum naluri seorang ibu yg kuat dan sentiasa sayang pd anaknya..

sue zainun said... [Reply to comment]

@IntaNBerliaNaah..tu yg dok cium2 Amira masa dia dah tido balik tu..sib baiklah lps dah bangun terus ok..hehe

sue zainun said... [Reply to comment]

@nadia nur amalina xsengaja kan kita buat camtu..cuma kadang2 kita perlu marah jugak..demi untuk kebaikan diorg..

sue zainun said... [Reply to comment]

@Mama Ema sue bila penat jadilah camtu..anak plak aktif..tu yg cepat panas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...