Tuesday, December 20, 2011

Masuk angin

                     Petang semalam sangat-sangat la tak sihat, entah kenapa tetiba je sakit pinggang, bukan sakit pinggang biasa tapi sakit pinggang yang teramat sangat. Tak tahulah pulak apa puncanya, lepas makan je makin menjadi-jadi sakit. Dari setakat sakit pinggang terus ke sakit perut. Dekat rumah pulak takde minyak panas, alaaahaiii..minyak gamat ada la berbotol-botol. Rembat pakai yang itu je. Tido tak lena.Nasib baik lah Amira tak meragam semalam. (Mungkin sebab ayahnya ada) 
                   Rasanya perut dah masuk angin. Dipikirkan balik semalam saya makan jer. Takde pulak perut kosong.Hurmmm
                    Bangun pepagi tadi masih tak kurang. Sampai kat opis terus gi kedai beli ENO halia dan panadol. Lepas minum ENO barulah ok sikit. Tengahari tak lalu makan nasi. Sempat makan 3@4 suap jer. Angin terus naik dan muntah. Muntah plak keluar kat hidung. Nasib baik la sikit jer. Adehhh sangat lemah harini. Kerja opis tak buat sangat pun. Sekejap-sekejap pergi baring kat surau. .
                    Semenjak dua menjak ni keadaan kesihatan agak kurang baik. Mungkinkah fasa peralihan umur yang begitu atau saya sendiri yang mengabaikan kesihatan diri. Kadang-kadang kita tak perasan kan. Yelah dekat ofis kita sibuk bekerja, bila balik rumah sibuk pulak menguruskan rumah, anak dan suami. Saya sendiri mengakui kadang-kadang saya mendahulukan anak dan suami sampai terabai kesihatan diri sendiri walaupun suami sering berleter kat saya. Huhuhu.
                 Pada rakan-rakan jaga kesihatan anda ok. Kalau yang memang sudah ditakdirkan menghadapi dugaan dalam bab penyakit nie, jangan putus asa ok. Berpenyakit bukan alasan kita untuk tidak bergembira. Tanganinya secara positif, Insyaallah semuanya akan ok :) Saya pasti anda semua tabah orangnya. Semua yang berlaku ada hikmah di sebaliknya. Setiap orang menghadapi dugaan cuma dugaan itu sahaja yang berbeza-beza.
                 p/s: Love u all



2 comments:

Cute MuM said... [Reply to comment]

samalah dengan cute mum..
selalu abaikan diri sendiri untuk suami dan anak..
sampaikan setiap hari cute mum akan dapat sms dari daddy dania suruh makan..hihi

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

kita skrg pon hari2 msuk angin..perut ni tkleh mkn byk 1 masa tp kena kerapkan mkn 3 jam sekali kalo tak mmg hazab lah bila angin dh msuk..kemain susah lg nakkuar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...