Friday, September 9, 2011

Persediaan Raya 2011 & 1 syawal

          This year beraya di Bagan Dato, Perak sb kenduri adik hujung minggu. Kalo ikut turn Beruas. Tapi nak wat cane kan. Walaupun saya sefamily je yang ada 1st Syawal kat Bagan tapi meriah la rasanya. Meriah sebab tolong mak mertua masak segala macam hidangan sampai lewat malam.

          Antaranya ketupat daun nyior ngan ketupat palas.Lemang beli saja. Saya tak reti wat ketupat nyior so balun wat ketupat palas je. Taraaa nie smua saya yang anyam tau. Dari anyam, masukkan pulut sampailah merebus. Rajinnya. Menantu sape lah ni.MySpace




tengah masukkan pulut

   
         Ahaaa yang ni en huby buat. Terer2. suami sapa lah ni.MySpace Setelah berhempas pulas berjaya jugak walaupon besar gedabak.Almaklumla ikut tangan.MySpace Kalo saya wat mesti comel kan..



 







siap gak

           Rendang ayam, kuah kacang dan sekaya mak mertua buat. Alasan sebab mak buat lagi sedap. Satgi kalau saya buat mesti ada yang tanya "sape buat nih, apsal rasa lain". Daripada dok tensen menjawab segala persoalan tu baik saya tak yah tolong. (alasan orang pemalas ). Kuih muih ada yang bli ada yang buat. Memula mak kata ada cket je, bila kitorang masukkan dalam bekas haaa hamik ko. Berderettt.



           Raya pertama dok umah melayan tetamu yang tak henti2 datang. Family dari Beruas pon ada datang beraya kat bagan. "Melawat besan" abah kata.Yang lain sedara mara belah mak ngan abah mertua.

    Tahun nie takde gambar raya sebab kalau kat Bagan Dato takde ratu photoshoot MySpace  Kalau ada pon sekeping dua je. Itupun tak comel. Conclusionnya tak yah masuk muka sendiri.


amira ngan opah & atok

sedondon di pagi raya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...