Thursday, May 17, 2012

Alhamdulillah
terima kasih ECA
sebab decorate rumah akak jadi cantik..
maklumlah akak kan tak sihat kena la suh orang decorate
hehehe alasan..
yang sebenarnya tak pandai nak buat lah..tu yang minta tolong ECA
sekali tengok terus berkenan..kreatif betul Eca kan..akk memang puas hati..:)

untuk harini pulak dugaan betullah..
ni citenya ya
hubby pergi outstation kedah malam tadi pukul 12 malam
so lepas siap-siap nak gi kerja pagi nih
terus gi kat tangga nak amik kunci rumah
gagau-gagau, cari-cari..
eh takdelah pulak..
tak puas hati cari pulak kat bawah tangga, manalah tau kot- kot terjatuh ke..
mmmm takde jugak..
alamak!! tetiba teringat kat hubby
takkanlah hubby amik kot..dia pon ada kunci sendiri
terus call hubby..Huh memang betul pon dia amik
cisss..camne nak keluar rumah nih..


opsss pintu belakang kan ada..
pintu dapur, grill dapur lepas..
pagar dapur plak tak lepas..
uwaaa ada satu solex yang berkarat kat pagar dapur
berkarat??yelah sejak duduk hampir 1 1/2 tahun tak pernah pon buka pintu belakang..
sob sob sob..
terpaksalah telefon Mc Gyver..eh bukan bebudak opis minta tolong pecahkan mangga..

satu lagi masalah timbul bila kawan ofis nak masuk tak boleh sebab jiran sebelah 
kanan wat pagar setinggi alam 
camne yek nak cite..
aaa camni laluan belakang yang sepatutnya jadi laluan kecemasan nak keluar kalau berlaku emergency
dah dipagar oleh rumah yang pertama sekali. (rumah saya yang kedua)
jadi laluan belakang dah xde..diorang dah amik, renovate, pagarkan laluan tu sekali ngan rumah diorang, buat kawasan tanam pokok-pokok munge diorang..
hmmmm salah kan kalau buat camtu..
katakanlah kalau berlaku kebakaran saya nak keluar ikut pintu belakang
mesti saya nak cari laluan paling dekat ke jalan besar..dah tentu-tentu jiran sebelah kanan saya (yang pertama)
kalau jiran sebelah kiri pulak..ada lebih kurang 6 biji rumah..jauh tu nak lari..

nasib baiklah anak jiran sebelah ada..kalau tak terpaksalah panggil tukang kunci..terpaksa pecahkan mangga pagar, grill, pintu dan sliding door..

itulah kisahnya..hekhek panjang pula story mory kali nih..hehe :p

apapun dah selamat keluar..kejap lagi nak balik terpaksa pulak minta tolong jiran sebelah bukakan pagar dia tu untuk saya masuk ikut pintu belakang sekali lagi..sebabnya? hubby balik lambat dari kedah..sampai dalam pukul 8 malam..

kalau jiran sebelah takde rumah, takpe saya pecahkan jer mangga pintu rumah..habis cite..huhu..
** mood: geram, geram, geram..

( dalam hati dok terpikir kalaulah malam tadi berlaku kebakaran camne saya dan anak ye?..subhanallah..)


17 comments:

Che Rosliza Che mat said... [Reply to comment]

Cantik rumah baru hihihi

iizza said... [Reply to comment]

terkurung dirumah sendiri nampaknya ni..hehe

fieda said... [Reply to comment]

tu la tadi baca status sue kt fb...mcm2...

mmg ctk umah ni..sejuk jer rasa..

izla said... [Reply to comment]

patutnya boleh complaint kat MPSJ..

sueshe said... [Reply to comment]

rumah baru yang fresh gitewwww..likeeeee...

Wanieys said... [Reply to comment]

Wahhh hijau damai jer masuk umah sue..hehehehe

|| NaFiRaa || said... [Reply to comment]

cantek deko rumah baru..:)

kenapa boleh jadik cam tuh? x de kunci spare ke kat rumah?? alhamdulillah x de pape yg x baik berlaku.. sue take care k~

Falsya said... [Reply to comment]

adeh..nasib baik xde bende teruk jadi..kesian sue..

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

lorrr blh plak gitu.... nsb blh kuar gak..

ain dzaya said... [Reply to comment]

huhu..rumah dah cantik da..tp keselamatan kurang..pasnie kene lebih alert ye kak!

"Ooo.macam ni rupanya lelaki...gurlish sekalian sila berhati hati!".

LYAfrina said... [Reply to comment]

wah,... bertambah ceria rmh sue..

ecadwinkyasha said... [Reply to comment]

apa lah jiran akak tu..xbertimbang rasa betul..mcm dia sorg je duduk situ..nasiblah kwsn perumahan eca (rumah parents) xde jiran2 mcm tu....so,klu ada apa2 leh kuar dri pntu belakang..tapi kt belakang tu ada biawak...huhuhu

::NureeN:: said... [Reply to comment]

lama x singgah cini, wow rumah dh baru yerr

Ghumaisha said... [Reply to comment]

As Salam... Jom join LIKE & SHARE contest kat http://ghumaishahijab.blogspot.com

Hadiah2 menarik setiap minggu..
Sgt mudah ..

SURIA AMANDA said... [Reply to comment]

waaaa...rumah baru...leh la buat makan2..huhu..

eB said... [Reply to comment]

uish nauzubillah mizalik. mohon dijauhkan musibah. aminnn

Mama2Q said... [Reply to comment]

alhamdulillah terkurung pun ada gak penyelesaiannya kan...?dugaan tol...tp kan, kalau saya jadi awak, saya report kot pasal jiran yang tak bertimbangrasa tu...mana leh dia tutup jalan gitu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...