Friday, August 3, 2012

Bazir Ramadhan

Bazar ramadhan boleh jadi bazir ramadhan kalau mata tuh dah tergoda 
dengan makanan yang ada
habis semua nak beli
biasanya saya masak jer lauk pauk
kalau nak beli kat bazar pun kuih muih atau selain dari lauk pauk lah
bukan apa..
pernah beli lauk
tapi bila balik rumah
makanan tu tak seindah yang dilihat
takde rasa..
kalau lagi teruk boleh buat sakit perut

penyelesaiannya lebih baik kita memasak dari membeli
dijamin sedap dan sihat makanannya..hihihi..


boleh membeli tapi jangan keterlaluan..
puasa kan untuk mengajar kita erti bersabar, bersederhana dalam berbuka :)



jangan pula bazar ramadhan jadi bazir ramadhan..
**peringatan untuk diri sendiri jugak..almaklumla mata saya nih leh tahan juga..itu sebab kena bawak en hubby sebagai peneman..kalau ada en hubby seganlah skit saya nak membeli..nanti beli banyak dikatanya "aik badan kecik, makan banyak".ishhh takleh2..


**harini berbuka puasa sorang-sorang lagi..hubby tak sempat nak berbuka sama..
dah 4 hari berturut-turut nih..sedih omak..uwaaa :( perut lapar pon leh jadi kenyang..hukhuk..



7 comments:

:: Mrs.Eady :: said... [Reply to comment]

thn ni say no to bazzar..

lia said... [Reply to comment]

betol la, kalau husband x de, mmg x de mood nak makan

Salina@IbuAqil said... [Reply to comment]

Btoi2..
Lauk bazar cantik dimata saja..
Thn ni selera ina bnyk ke Ikan Pekasam jer tau..
Ntah ngape..
Happy Weekend, Salam Nuzul Quran & TC yer.. ;)

fieda said... [Reply to comment]

tak pi pun bazar taun ni..masak jer..

izz iizza said... [Reply to comment]

Alhamdullilah la sy setakat ni xde pembaziran..semua selamat habis..:)

IntaNBerliaN said... [Reply to comment]

haa tu la, beli blh tp elakkan beli ikut nafsu..

SURIA AMANDA said... [Reply to comment]

along masak sendiri je..x kuasa nak berpusu2 kat bazar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...