Thursday, August 29, 2013

Balik Kampung

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum...


Anak baru dua
tapi barang macam anak ramai
ehhh

 
berangkutlah segala macam keperluan
bukan apa yang penting keselesaan anak
maklumla cuaca kat kampung sekarang nih pun 
bukan sejuk macam dulu lagi
( tu sebab kipas pun dok angkut juga )
ehehe kampung saya lah
kampung orang lain saya tak tau

Gambar nih masa balik raya haritu
cuti 5 hari

Agaknya kalau cuti lagi lama makin penuhlah kot barang :D 

pssttt Minggu nie nak balik kampung lagi
yuhuuuu
tak sabar tunggu esok
 


 

Tuesday, August 20, 2013

Apa boleh buat

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..


Beginilah mukanya bila bangun pukul 3 pagi
terbaikkkkk
dekat-dekat pukul 5 baru tidur balik
sib baikkk esoknya cuti (ehehe cerita Sabtu lepas)


yang bestnya main dalam gelap
bertemankan cahaya luar rumah jer

Apa boleh buattttt
hahahaha
ibu pun join sekalilah

Thursday, August 15, 2013

1 Syawal di Bagan Dato

1 Syawal di Bagan Dato
..
..
Jika ikut giliran Beruas sepatutnya tahun ni (kampung saya)
berikutan kami kehilangan mak (my MIL)
pada bulan Rejab lepas, Mei 2013
..
..
kesian ayah mertua sorang-sorang
dahla FIL nie sensitif orangnya
tiap kali telefon
kompom nangis punya 
kalau berjumpa
alahaiii
jadi kami ramai-ramai ambil keputusan beraya dulu di Bagan Dato


 sebelum nie arwah MIL saya yang menguruskan segala-galanya
kehilangan arwah memang sangat-sangat dirasai

Alhamdulillah arwah sakit tak lama
cuma sehari di hospital
esoknya arwah pergi tinggalkan kami
masalah usus doktor kata

cuma
..
..
sedikit terkilan
hanya saya dan suami tak sempat berjumpa arwah 
(suami di Sabah, sesampai suami di KLIA arwah dah hembuskan nafas terakhir di hospital)
Inalillah
kematian, tidak sesaat lambat dan tidak sesaat cepat



tahun nie kami ipar duai yang memasak
sedikit berbeza
tiada lemang, ketupat daun palas dan kuah kacang kegemaran semua
..
..
apapun, kami yang ada
sedaya upaya menggembirakan FIL 
menikmati Aidilfitri seperti orang lain



 

Wednesday, August 14, 2013

Lama tinggal
sukar rasanya nak memulakan semula

Entah
 
 ..
 
..
 
rasanya faktor kesibukan mengatasi masa kosong yang ada

itulah yang ditakutkan
kesibukan dalam hal-hal duniawi
dalam hal-hal kerja
bayangkan baru dua tiga langkah pergi
boleh terlupa apa yang nak buat
 
Subhanallah

..

..


**tunduk ke bumi, muhasabah diri sendiri


peringatan dari Yang Maha Kuasa dahulukan mana yang diwajibkan
sebab yang wajib tu dihujung-hujung waktu baru nak ditunaikan
itu baru terlupa
belum lagi dugaan besar Allah nak bagi
 
masyaallah
 
..
 
..
 
 
**6 hari bercuti raya harap dapat bersihkan sedikit kepala yang sarat
harus bertenang
harus bersabar
 
 
 harus tersenyum

 
Allah kan ada
 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...